26 februari 2018

De glazenwasser krijgt minder werk.

Op het moment dat ik achter mijn laptop zit om de begroting van dit jaar op te maken en te vergelijken met die van vorig jaar komt de glazenwasser langs.
Ik ben de begroting een beetje aan het bekijken omdat we allebei niet lekker in ons werk zitten.

Stel dat manlief inderdaad gelijk krijgt en het transportonderdeel van het bedrijf verdwijnt. Het bedrijf is onlangs overgenomen door een investeerder. Manlief vermoed dat er over een jaar of 3 weer veranderingen zullen komen. Hij vreest dat kort daarna het transport overgaat naar een transportbedrijf. En voor een transportbedrijf werken wil hij niet meer. Dagen van 15 uur of langer? Liever niet. En dat is nog de gunstigste situatie; ontslag kan dan ook volgen.

Hoe ik in mijn werk sta, daar heb ik al vaker over geschreven. Hoef ik voor nu niet uit te leggen.
Veranderingen in het werk van manlief of mijzelf kunnen dus veroorzaken dat we t minder breed gaan krijgen. Wie dan leeft wie dan zorgt kunnen we denken. Of erop vertrouwen dat God voor ons zorgt en weet wat we nodig hebben. We kunnen ook kijken  hoe we er zelf op kunnen voorsorteren. Tenslotte is het wel zo dat wat je aan kunt aan eigen verantwoordelijkheid, God dit ook van je verwacht. Dus niks achterover blijven leunen.

De glazenwasser dus. Ik was al minder tevreden over zijn resultaten. Vooral de kozijnen vond ik vaak nog niet echt schoon. Soms ging ik deze nog met een doekje na. Meestal ben ik niet thuis als ze langskomen, dus erop aanspreken lukte niet. Bellen vind ik dan ook niet echt prettig; ik kan t dan niet laten zien. Voor de beneden en boven etage betaal ik 15,-. Voor alleen boven ga ik 9,- betalen. In t kader van alle beetjes helpen, heb ik zonet de glazenwasser gevraagd om voortaan alleen de bovenboel te doen. Dan doe ik de volgende keer de benedenboel zelf. Met minder kosten en schoner kozijnen!







1 opmerking:

  1. Het lijkt me inderdaad niet fijn dat je nog viezigheid ziet. Je wilt dan toch wel graag dat ze het ook echt goed schoonmaken.

    Het lijkt me best onrustig als je niet zeker kunt zijn van je baan.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen