23 maart 2017

Thuis en in de tuin aan de gang

Zomaar ineens twee dagen niet werken; Een hele maandag en dinsdag vrij.
Dat geeft een boel tijd om de dingen thuis eens een beetje aan te pakken. De belasting is de deur uit. De strijk gedaan, en gelijk mijn beige broek teruggevonden. Een broodje gebakken, rijstepap gekookt.
Narcissen geplukt in het slingerbos.....maar dat doe ik toch maar niet meer.... als ik bramen ga plukken, houd ik altijd minimale heuphoogte aan. Je moet er toch niet aan denken dat er een hondje over je bramen heeft geplast. Bij de narcissenplukkerij was ik dat even vergeten. Tja...Die gingen stinken, naar.... Dat doe ik maar niet meer.

De nieuwe zwarte broek heb ik korter gemaakt. De boel eens flink afgestoft.
Vandaag hangt de was voor het eerst buiten in de zon.
Zo ineens heb ik een hoop liggende klusjes af. En dat geeft een voldoening!
Ik heb de maten genomen van de schutting van de buren. We zouden deze samen plaatsen, maar bij de buren kwam er iets tussen en ineens stond dit er;




Aan onze kant zaten er nog planken tegenaan. die heb ik er vorige week ook afgeschroefd.
Nu moeten we op zoek naar een oplossing zodat het er voor ons ook toonbaar uitziet. Er aan onze kant planken tegenaan timmeren kan niet, omdat de planken nu niet meer recht op 1 lijn staan.
We overwegen om komende zaterdag dan maar wilgenmatten te kopen en die ertegenaan timmeren. die zijn flexibel. Er een andere schutting pal naast plaatsen, zou ook nog kunnen. Maar ik zie op tegen al dat werk.
Van mijn pa hoorde ik dat bij mijn zus een complete schutting geplaatst is door vaklui voor 200,-. Dat is ook nog weer een optie. Maar we moeten niet te lang wachten, de tuin en de appelboom loopt uit. Straks kunnen we nergens meer bij.
Het is nog even zoeken wat we nu gaan doen.

1 opmerking:

  1. Heerlijk zo allemaal dingen regelen en afmaken thuis. Ik kan me voorstellen dat die paar vrije dagen zo heel effectief zijn!

    Huisvlijtt

    BeantwoordenVerwijderen